Szkolenie prowadzimy wyłącznie on-line, sprawdź terminy na stronie empis.pl.
Szkolenia zintegrowanej terapii ręki są prowadzone według autorskiej koncepcji Zbigniewa Przyrowskiego. To nowatorski program do którego odnoszą się lub wprost powielają inne ośrodki szkoleniowe w Polsce. Program problemy grafomotoryczne i manualne ręki umieszcza w całym rozwoju posturalnym i ruchowego dziecka. Przyczyn zaburzeń w tym zakresie autor upatruje w nieprawidłowym rozwoju niektórych procesów sensorycznych. Terapeuci pracując tą metodą nad problemami manualnymi i grafomotorycznymi dziecka odnoszą się do poprawy procesów sensorycznych co skutkuje korektą wybranych mechanizmów ruchowych i posturalnych dziecka w tym podstaw rozwoju ruchowego ręki.
Proponowany przez Zbigniewa Przyrowskiego zintegrowany program terapii ręki od wielu lat jest stosowany z sukcesami w wielu ośrodkach całej Polski.
Celem Szkolenia jest przygotowanie uczestników do prowadzenia diagnozy i terapii ręki w zaburzeniach grafomotorycznych. Uczestnicy zapoznani zostają z rozpoznaniem i prowadzeniem zajęć wczesnej interwencji zaburzeń ruchowych skutkujących problemami manualnymi i grafomotorycznymi.
Program zintegrowanej terapii ręki opiera się o podstawy teorii integracji sensorycznej, badania naukowe dotyczące technik terapeutycznych oraz własne doświadczenia autora Szkolenia. Szkolenie zintegrowanej terapii ręki jest autorskim programem stworzonym w połowie lat 90 dwudziestego wieku przez Zbigniewa Przyrowskiego. Programem stale modyfikowanym wraz z doświadczeniem autora i wynikami badań naukowych w tej dziedzinie. Autor programu jako pierwszy w Polsce rozpoczął Szkolenia i wykłady na studiach podyplomowych w zakresie terapii reki w koncepcji teorii integracji sensorycznej. Ten nowatorski projekt od początku cieszył się ogromnym zainteresowaniem.
Zintegrowana terapia ręki jest niezwykle skuteczna w terapii umiejętności grafomotorycznych, ma wpływ na poprawę zdolności manualnych dziecka zapewniając lepszą pracę ręki w relacji do mechanizmów ruchowych i posturalnych całego ciała.
Program zintegrowanej terapii wskazuje również na sposoby korekty nieprawidłowego chwytu pisarskiego nie tylko poprzez odpowiednie ćwiczenia stymulujące sensorycznie, posturalne, koordynacyjne ale również poprzez wskazanie odpowiednich nakładek i innych pomocy.
Uczestnicy otrzymają:
- narzędzia do diagnozowania zaburzeń /wzorzec klinicznej obserwacji/
- ogólne programy terapii
- konkretne zestawy ćwiczeń gotowych do natychmiastowego zastosowania
- materiały szkoleniowe obejmujące główne aspekty teorii zintegrowanej terapii ręki
- certyfikaty poświadczające uprawnienia do diagnozy i terapii