Trening słuchowy metodą Johansena

Terapia słuchowa poprawia nie tylko słuch, ale również:

  • Zdolność utrzymywania uwagi i koncentracji na wypowiedziach ustnych,
  • Czytanie,
  • Rozumienie mowy,
  • Artykulację,
  • Komunikację,
  • Samoocenę,
  • Harmonizuje  napięcie mięśniowe co wpływa na  postawę ciała,
  • Utrzymanie równowagi,
  • Koordynację ruchów,
    Motorykę.

Szacuje się, że co najmniej u połowy dzieci z rozpoznanymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją, zespołem zaburzeń uwagi i zachowania występują zaburzenia przetwarzania słuchowego.

W wielu przypadkach w tej grupie dzieci to właśnie trudności słuchowe są przyczyną opóźnień w nauce, trudności w czytaniu i pisaniu czy zaburzeń zachowania. Zaletą metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena jest jej dostępność dla osób mieszkających daleko od dużych ośrodków miejskich, gdyż odbywa się ona  u dziecka w domu, jak również znacznie niższy koszt w porównaniu z  innymi terapiami słuchowymi. Jest  programem opierającym się na szczegółowej wykonywanej na audiometrze diagnozie,  istotnych dla procesu uczenia się aspektów słyszenia i  uwagi słuchowej. Na tej podstawie przygotowywany jest indywidualny  program stymulacji słuchowej w formie przyjemnych dla ucha utworów  muzycznych. Program dźwiękowy   nagrywany jest  na  płyty CD. Wystarczy 10 – 15  minut słuchania  w ciągu dnia w domu lub  szkole  przez słuchawki. Postępy terapii  słuchu są kontrolowane co  4 do 8 tygodni (zależnie od wieku), za każdym razem  dziecko otrzymuje  nową specjalnie dla niego przygotowana   płytę CD z programem terapeutycznym. Cały program stymulacji  trwa 6-10 miesięcy. Terapia  kończy się  powoli poprzez zmniejszanie liczby dni  i czasu słuchania płyt. Stymulacja słuchowa  wg  dr Kjelda Johansena  poprawia  centralne przetwarzanie bodźców słuchowych. Jeśli  u dziecka występują centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego wówczas ma ono problemy  z prawidłowym  różnicowaniem dźwięków, rozpoznawaniem wzorców dźwiękowych, tj. pełnym wykorzystaniem słyszanego sygnału akustycznego  przy prawidłowym jego odbiorze w strukturach obwodowych. W konsekwencji często pojawiają się trudności w  rozwoju mowy, uczeniu się, koncentracji uwagi, wypowiedziach  pisemnych.

 

CENNIK